To ścierwo!

Wklejam w całości ten materiał i nie mam siły go w tej chwili komentować…

Ale on za to kiedyś zapłaci…

Za PAP;

Ziobro: można powiedzieć, że za śmierć Blidy odpowiada środowisko SLD

Minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro powiedział w Telewizji Trwam, że wobec wykorzystywania samobójstwa Barbary Blidy przez SLD do ataków na prokuraturę, można użyć argumentu, że za jej śmierć „odpowiada środowisko SLD”.

- Można powiedzieć, że za to zdarzenie odpowiada środowisko SLD, które tolerowało relacje pani Blidy z osobami z mafii węglowej. To były fakty powszechnie znane – mówił minister sprawiedliwości i prokurator generalny.

- I jeżeli sumienie targnęło faktycznie w ten sposób Barbarą Blidą, kiedy przyszli funkcjonariusze, to odpowiedzialność ponoszą ci jej koledzy i koleżanki z SLD, którzy wiedząc, że jest w takich relacjach, tolerowali to, akceptowali i utrzymywali sami tego rodzaju relacje z ludźmi, mówiąc delikatnie podejrzanymi, którzy byli w zainteresowaniu organów ścigania i organów sprawiedliwości. To na nich moralnie za to, co się stało, ta odpowiedzialność spada – dodał.

Ziobro podkreślił, że wykorzystywanie przez SLD samobójczej śmierci Blidy do walki z prokuraturą, która rzetelnie prowadzi postępowanie w tej sprawie, jest niegodne i nieuczciwe.

- Zupełnie pominę fakt, że za czasów SLD – poleciłem to sprawdzić – w zakładach karnych w Polsce samobójstwo popełniło ponad 300 osób. Też rodzi się pytanie, czy to ich odpowiedzialność i jaka jest odpowiedzialność w takim razie pań i panów posłów SLD za to, co się działo w zakładach karnych, kiedy oni za to odpowiadali – zaznaczył minister.

Barbara Blida, b. posłanka SLD i b. minister budownictwa, zastrzeliła się 25 kwietnia, gdy rano do jej domu w Siemianowicach Śląskich z prokuratorskim nakazem rewizji i zatrzymania wkroczyła ABW. Blida miała usłyszeć zarzuty w związku z podejrzeniami o korupcję w handlu węglem.

Azrael

63 Thoughts on “To ścierwo!

  1. Juzwa on 03/10/2007 at 23:00 said:

    Jak rybie wody,
    jak pluskwie krwi-
    Ciebie po nocach
    brakuje mi:
    Zioberko moje…
    Tak mi Ciebie brak w tym więźniu,
    I tylko mi Ciebie brak, Ciebie tu.

  2. O to co myślę o Ziobrze, po przeczytaniu tego co powyżej (słowa niecenzuralne zastąpiłem kropkami): ……………………………………………………………..
    ……………………………………………………………..
    ……………………………………………………………..
    ……………………………………………………………..
    mały podły prowokator.

    Aha… Azraelu, warto podrążyć kwestię tego, że Ziobro ponoć lubi grać na giełdzie. Ciekawe czy coś sprzedawał przed próbą zatrzymania Krauzego…

    Pozdrawiam

    Intel-e-gent – pierwszy bloger kandydujący do Sejmu

  3. Valdo on 03/10/2007 at 23:43 said:

    K……. to nie zawod,to charakter!Nie pamietam czy na Twiom blogu czy u Fraglesiego czytalem o maly,zapoconym okularniku,oczywiscie prymusie,pierwszym kablarzu w klasie,a w sumie nieudaczniku-prymus nam wyrosl i awansowal i jerst kim byl.

  4. Pingback: Radio » Blog Archive » To ścierwo!

  5. >> Valdo
    nie przesadzaj
    od średniej 3,84 ze studiów do prymusa jeszcze bardzo, bardzo daleko
    chyba, że idzie o taki prymus na naftę (co go Behemot reperował)

  6. Anro on 04/10/2007 at 00:49 said:

    Ja już od dawna nie mogę się doczekać, kiedy zemsta sie dopełni, albo mówiąc cywilizowanym językiem – sprawiedliwości stanie się zadość.

  7. To zwykla menda i tyle

  8. majer on 04/10/2007 at 06:05 said:

    najgorsze jest to ze w sondazach banda nieudacznikow dalej wyglada dobrze… ja wracam z grecji na tydzien rowniez po to zeby zaglosowac… ale co z tym wszystkim bedzie to nie wiem… sie sfrustrowalem… ech…

  9. mniej niż zero,
    mniej niż zero,
    mniej niż zero, o o o o…

    może się powtarzam, ale niestety ciemny lud to kupił…:-/

  10. Podobno na roku, wśród studentów, uchodził za największego idiotę. (To jednak opinia z drugiej ręki.)

    A co do reszty, aż chce się powtórzyć za również niesławnym Millerem — „teraz takiego komplemtny (czyli nazwania Ziobry ‘zerem’) już bym nie powtórzył”.

  11. Michał on 04/10/2007 at 08:31 said:

    A ja za Blidą nie płakałem. Wielu przestępców powinno brać z niej przykład. Trudno będzie zrobić z niej męczennicę za III RP.

  12. Flogiston on 04/10/2007 at 10:02 said:

    @Michasiu,
    zastanów się!

    W dawnej Polsce, w dawnych czasach, ludzie honoru popełniali samobójstwo, gdy ich niesłusznie oskarżano o niepopełnione przestępstwo!! Widać Blida, a ja wierzę w to głęboko, była takim człowiekiem starej daty – PSYCHICZNIE NIE MOGŁA ZNIEŚĆ SYTUACJI, ŻE JĄ BEZPODSTAWNIE PODEJRZEWA SIĘ O POPEŁNIENIE PRZESTĘPOSTWA!!

    Miej nieco umiaru, dopóki sprawa nie wyjaśniła się do końca, USZANUJ GODNOŚĆ TEJ KOBIETY i zechciej nie dziamkotać nad jej trumną!!!!

  13. @Michał: ja za Blidą też nie płakałem (bo jej nie znałem), ale chciałbym wiedzieć na 100%, czy się faktycznie zabiła i nie równaj do Korwina-Mikke, który napisał to samo co Ty, nie znając faktów. pozdrawiam

  14. golem_t on 04/10/2007 at 10:29 said:

    @Michał
    Jak przyjdą po Zero (bo kiedyś na pewno tak się stanie) to ciekawe jakie honorowe wyjście wybierze?
    Zwołać konferencji prasowej nie będzie mógł, broń palną (jeśli ma) mu odbiorą. Zostanie tylko powiesić się – a to nie jest śmierć uważana za honorową pewnie wiesz dlaczego?

  15. Minister Ziobro ma 100% rację.

    Kazdy jest kowalem swojego losu.
    Gdyby nie dziwne kontakty Blidy ze Alexis, gdyby nie prezenty (idące w setki tysięcy) na remont domu, gdyby nie „przysługi” dla Alexis nie byłoby aresztowania Blidy.

    SLD jest winne w tym sensie że tolerowało dziwne układy biznes-polityka.

    Sam Janik z SLD przecież powiedział o kwestii korupcji Blidy po jej śmierci – cytuję:

    ” Dotyczy to lat 90., kiedy nie było jeszcze reguł. To zawsze owocuje szarą strefą.”

    A więc jeden z najwazniejszych ludzi w SLD nawet teraz w 2007r. usprawiedliwia tamte czasy i bagatelizuje kwestie korupcji bo „nie było jeszcze reguł”…

    Blida sama jest sobie winna i po części winne jest też SLD że tolerowało takie sprawy.

    SLD jest więc winne iż tolerowało korupcję co przyczyniło się do aresztowania Blidy.
    Za samą śmierć Blidy winna jest oczywiście tylko i wyłącznie sama Blida.
    To ona zdecydowała: wolę samobójstwo niż odpowiadanie przed prokuraturą za aferę węglową. Sama wydała na siebie wyrok i szanuję jej decyzję.

    A SLD powinno bić się w piersi – gdyby nie pozwalało na kolesiostwo i korupcję to ludzie z SLD nie musieliby teraz żyć w ciągłym strachu i stresie że prokuratura ich aresztuje za dawne przekręty…

    Każdy jest kowalem własnego losu….

  16. J.S. on 04/10/2007 at 12:56 said:

    Palestrina 2005 !
    Naprawdę wierzysz w to,co napisałeś ?
    Gdybyś nie był kaczego chowu, to byś wiedział ,że odpowiada się przed sądem. Przed prokuratorem odpowiada się tylko w krajach rządzonych przez dyktatorów.

  17. rmstemero on 04/10/2007 at 13:46 said:

    @palestrina2005
    Kazdy jest kowalem swego losu? To ciekawe.
    Ofiary stalinowskich czystek rowniez? Ofiary procesow pokazowych tez? Ofiary Volkstribunal z lipca 1944 roku, ktore zawisly na rzeznickich hakach? Ofiary czystek etnicznych? Moi dziadkowie przepedzeni ze swego domu i przetransortowani w bydlecym wagonie z zachodniej ukrainy na ziemie chyba zartem nazwane przez komunistycznych aparatczykow „odzyskanymi”?

    Prosilbym Cie o zrelatywizowanie tego dla mnie bezmyslnego, nie podpartego faktami i infantylnego uogolnienia zanim bedzie mozliwa dalsza dyskusja.

  18. dzokero on 04/10/2007 at 14:03 said:

    czy tylko jakiś zamach stanu jest w stanie nas uwolnić od pomysłów miłościwie nam panujących piewców IV RP? ;/

  19. J.S.,
    Tylko że Blida nie chciała być przesłuchana przez prokuraturę a potem ewentualnie odpowiadac przed sądem.
    Nie chciała być potraktowana jak każdy przeciętny obywatel.
    Wybrała samobójstwo i sama na siebie wydała wyrok.

    To jej wolny wybór, który ja szanuję…

    rmstemero,
    Nie porównuj ofiar nazizmu do Blidy, bo wykorzystując ich pamięć do swojej politycznej agitki obrazasz ich…
    Faktycznie tamci ludzie nie mieli wyboru.
    Blida miała. Nikt jej nie kazał brac prezentów od Alexis. Podczas aresztowania nikt jej nie bił ani nie torturował. Miała prawo do adwokata, miała prawo do obrony i procesu.
    Blida postanowiła sama sobie wymierzyć wyrok. Jej demokratyczne i wolne prawo w demokratycznym i wolnym państwie.

    dzokero,
    Widzę że „miłośnik demokracji” z Ciebie. Byli już tacy – Lenin, Stalin itd.

  20. rmstemero on 04/10/2007 at 16:19 said:

    @dzokero
    Nie. Wystarczy pojsc na wybory. Jeszcze ich nie zabroniono.
    W przypadku niekorzystnego wyniku wyborow nalezy sie uzbroic w cierpliwosc i poczekac na nastepne. Takie sa reguly gry. W przypadku gdy druga strona ich nie respektuje nalezy sobie uczciwie odpowiedziec na pytanie co sprawia, ze istnieje na to przyzwolenie. I co nalezy uczynic. Mozliwosci jest wiele i wiekszosc jest lepsza niz zamach stanu.

  21. to trzeba po prostu rozpowszechnic.

    nic nie pognebi tych ludzi skuteczniej niz prawda o nich. oni to wiedza i dlatego tak kurczowo trzymaja sie klamstw.

    pozdrawiam
    oddalenie.com

  22. cenzor on 04/10/2007 at 18:59 said:

    skora tak panowie zareagowali to znaczy, ze Ziobro ma rację.
    Pomijam fakt, iż wszystkie osoby które były miały zarzuty z tych samych dowodów najacześciej mają areszt tymczasowy a ich zażalenia zostały odrzucone.
    Tak, za tą tragiczną śmierć odpowiadają ci którzy pozwalali na takie „działalności”. Być może wcześniejsze aresztowanie uchroniłoby panią minister.

  23. @Palestrina, cenzor, skoro jesteście tacy mądrzy, to może mi wyjaśnicie, czemu do obywatelki polskiej, która ma nieposzlakowaną opinię nie dostarcza się wezwania na przesłuchanie tylko wysyła się do jej domu o 6 rano „psy Ziobry” i to w rzeczywistości, w której nie posiada się dowodów jej ewentualnej winy? Koronny dowodem był samochód rzekomo wręczony Blidzie jako łapówka, szkopuł w tym, że ten samochód był i nadal jest własnością firmy, w której Blida pracowała, a prokuratura nawet nie pofatygowała się tam sprawdzić dokumenty świadczące o legalnym zakupie pojazdu).
    Po demokratycznej stronie życia wszyscy zareagowaliśmy tak, bo nie ma przyzwolenia na bezkarne opluwanie zmarłych i opozycji przez ministra „sprawiedliwości” i innych członków IV eRPe.

  24. Teodora on 04/10/2007 at 20:33 said:

    :arrow: Palestrina
    Twierdzisz – nie wiem na jakiej podstawie – że Barbara Blida zdecydowała: „wolę samobójstwo niż odpowiadanie przed prokuraturą za aferę węglową”. A może jednak była to inna decyzja, mianowicie taka: „wolę samobójstwo, niż zagranie upokarzającej roli w spektaklu wyreżyserowanym przez spółkę Ziobro – Kaczyński ku uciesze gawiedzi przed telewizorami” .
    A swoją drogą, to akceptacja podłości twojego idola czyni cię podobnym do niego.
    T.

  25. @Palestrina, cenzor, skoro jesteście tacy mądrzy, to może mi wyjaśnicie, czemu do obywatelki polskiej, która ma nieposzlakowaną opinię nie dostarcza się wezwania na przesłuchanie tylko wysyła się do jej domu o 6 rano „psy Ziobry” i to w rzeczywistości, w której nie posiada się dowodów jej ewentualnej winy? Koronny dowodem był samochód rzekomo wręczony Blidzie jako łapówka, szkopuł w tym, że ten samochód był i nadal jest własnością firmy, w której Blida pracowała, a prokuratura nawet nie pofatygowała się tam sprawdzić dokumenty świadczące o legalnym zakupie pojazdu).
    Po demokratycznej stronie życia wszyscy zareagowaliśmy tak, bo nie ma przyzwolenia na bezkarne opluwanie zmarłych i opozycji przez ministra „sprawiedliwości” i innych towarzyszy z IV RP.

  26. cenzor:

    no to ja postawie sprawe demagogicznie, tendencyjnie i po chamsku. esbecy utrzymywali, ze za smierc popieluszki i gornikow z wujka winna byla solidarnosc.

    w zyciu bym sie nie osmielil porownac chrystusowych ran narodu polskiego do tlenionej postkomunistki, ale jesli trzymac sie logiki tego calego załosnego ziobro, to wychodzi ze esbecy mieli racje.

    no tak, ale katoprawicy tortury podczas przesluchan sa zle, chyba ze torturuje pinochet. wtedy to tylko callanetics.

    pozdrawiam
    oddalenie.com

  27. Tomek on 04/10/2007 at 21:59 said:

    Przyjdą po Zero już niedługo, po wyborach, a jakie honorowe wyjście wybierze Zero, kiedy po niego przyjdą? Zsika się w gacie.

  28. No właściwie generalnie można by powiedzieć że tak, chociaż …

  29. rmstemero on 04/10/2007 at 23:23 said:

    @palestrina:
    1. Nie zarzucaj mi „politycznej agitki” skoro nieznane Ci sa moje polityczne poglady. Chyba ze to ty rozstrzygasz arbitralnie i unilateralnie o ich ukierunkowaniu a moim zadaniem jest jedynie sie z Toba zgodzic. W takim wypadku jakakolwiek dyskusje uwazam za bezcelowa.
    2. Nadal czekam na potwierdzenie, ze podparles swe tezy falszywym uogolnieniem. W swojej perorze zapomniales sie do tego zarzutu ustosunkowac. A to byl dla mnie warunek wstepny prowadzenia dalszej dyskusji.
    3. Twe twierdzenie ze postawiona przez Ciebie teza jest raz sluszna (gdy odnosi sie do milych Twemu sercu ofiar) a raz falszywa (gdy dotyczy Twych politycznych przeciwnikow) nie dowodzi bynajmniej ze masz racje albo jej nie masz. Dowodzi jedynie braku opanowania podstawowych zasad logiki. Polecam podrecznik. I rzut oka na dekalog: tam blizni nie dziela sie na „naszych” i „waszych”.
    4. Rowniez zarzut ze porownywanie ofiar roznej preweniencji obraza kogokolwiek nie wytrzymuje proby logiki. Mylisz porownywanie ze zrownywaniem. Porownywac mopzna wszystko ze wszystkim np. Papieza ze Stalinem albo slonia z wielorybem. Nie wolno ich zrownywac.

  30. Yo.
    Ease up, bro.
    Ziobro to menda, kapuś i lizus, wiadomo. Nie pierwszy raz powiedział coś wrednego i ohydnego.
    ALE:
    Czyniąc z Blidy męczennicę IVRP wyrządasz tylko krzywdę krytykom i oponentom kaczyzmu. Ja wiem, że nieudolny bubek Ziobro i jego psy z prokuratury nie mieli twardych dowodów. Oczywiście miała być pokazówka i to jest wstrętne i karygodne. Ale, niestety, jestem przekonany, że jej związki z mafią węglową były równie karygodne. Źle, że za śledztwo wzięli się nieudacznicy z PIS, ale jeszcze gorzej, że to dopiero oni musieli się za to wziąść. I piszę to posiadając zaledwie wiedzę z trzeciej ręki (choć zawsze to więcej niż to, co w telewizorze), więc mogę mówić tylko o moim wrażeniu, posiłkowanym skrawkiem wiedzy na ten temat, nie mogę ferować żadnych wyroków. Jestem jak najbardziej za domniemaniem niewinności, ale bagno, w którym była umoczona, po prostu nie mogło jej nie przybrudzić. Nie w realnym świecie.

  31. rmstemero on 05/10/2007 at 02:06 said:

    @ Kub

    mysle (i mam nadzieje) ze Azraelowi nie chodzi o Blide. Na tym przykladzie po prostu da sie najlepiej przestudiowac to co powoli nadchodzi. Piszesz ze jej zwiazki z mafia weglowa byly „rownie karygygodne”.
    Nie wykluczam, szczerze mowiac jej hipotetyczne zwiazki z kimkolwiek nie interesuja mnie. Mnie interesuje odpolityczniony aparat scigania. I zakonczenie erozji tego co zwyklo sie zwac podstawami panstwa prawa. Niszczenie podstaw praworzadnosci przez urzedujacego minstra sprawiedliwosci jest zenujacym i ponurym kabaretem. I dla mnie nieporownanie bardziej karygodne niz ewentualna korupcja pani Blidy. I orientacja polityczna uczestnikow tego ponurego spektaklu jest mi zupelnie obojetna. Protestowalbym dokladnie tak samo gdyby na miejscu Blidy byl Ziobro albo ksiadz Jankowski a na miejscu Ziobra obecny Prezes sadu najwyzszego.
    Musimy nauczyc sie dostrzegac patologie w oderwaniu od sympatii lub antypatii politycznych.

  32. Proszę o wybaczenie, ale nie rozumiem.
    Czy p. Blida miała „usłyszeć zarzuty” od prokuratora?

    Jeżeli mi ktokolwiek z państwa powie, że wszystko to ukartował p. Ziobro – że wymyślono zarzut by p. Bilda się zastrzeliła – to mu zaproponuje kurację w Tworkach.

    Czy chcecie mi państwo wmówić, że p. Blida była czysta jak kryształ i z fakt zatrzymania jej spowodował to że ona osoba niewinna strzeliła sobie w łeb – to sam się udam do Tworek.

    O co ten rwetes? Gdyby p. Blida miała czyste łapki, z podniesionym czołem by wyszła ze swojego domu albowiem byłby to doskonały sposób na ukazanie że p. Ziobro jest „zerem”.

    Chcecie mi wmówić że p. Blida była pensjonarką i do tego dziewicą, i dlatego nie przeżyła by wyjścia z domy w asyście funkcjonariuszy CBA?

    Zdumiewające!

    Czy ty niektórzy stracili rozum i oczy?

  33. Teodora on 05/10/2007 at 08:39 said:

    :arrow: amfitrion
    Piszesz „Czy ty niektórzy stracili rozum i oczy?”.
    Otóż wydaje mi się, że „niektórzy” po prostu zachowali poczucie przyzwoitości, jeśli rozumiesz, co to słowo znaczy.
    T.

  34. Moim zdaniem sprawa jest prosta.
    Aferzystka zabiła się i tyle.

    Była politykiem i niejedno już przeżyła.
    Gdyby była niewinna wykorzystałaby ten fakt walczyła przed sądem i jeszcze zdobyła popularność.

    A bardzo możliwe że miała na sumieniu dużo więcej niż pisze prasa i dlatego bojąc się więzienia popełniła samobójstwo.

    Robienie z Blidy świętej, niewinnej, nieskalanej, kryształowo czystej męczennicy IV RP jest śmieszne.

    Na szczeście większość Polaków jakoś nie uważa Blidy za niewinną… i „granie” Blidą przez Olejniczaka i Millera nic nie daje.

  35. Teodora,

    mam poważny problem ze zrozumieniem tego co TY rozumiesz pod „poczuciem przyzwoitości”. Czy to, że p. Blida doprowadziła się /to kobieta przyzwoita była – jak sie wydaje – taka delikatna, kobieca…/ do sytuacji w której prokurator MOŻE jej postawić zarzut, było z jej strony przyzwoite?

    ***
    Czy nie sądzisz, że p. Blida, została w jakiś sposób WMANIPULOWANA przez swoich kolesiów w sytuacje, z którą sobie nie radziła.

    ***
    Czy nie sądzisz, że siadała jej psychika?

    ***
    Czy nie sądzisz, że fakt posiadania pistoletu… Że fakt sięgnięcia po ów pistolet w akcie desperacji???…

    ***
    Czy tak postępuje NORMALNY CZŁOWIEK?

    ***
    Kiedy wrażliwa kobieta sięga po pistolet i strzela do siebie?

    ***
    Popieram amfitrion, też myślę podobnie.

    ***
    A powiedz mi co sądzisz w kategoriach „poczucia przyzwoitości” o spotkaniu panów Dziwisza i Krauzego w rzymskiej restauracji… /Uwaga. Z tego że spotkali się w restauracji mieć nie wynika! A może?/ Co sądzisz?

    ***
    KOŃCZĄC:

    Oczekujesz przyzwoitości od p. Ziobro… Czy było przyzwoite wciąganie tak wrażliwej kobiety w ciemne interesy? A o to zapytał sie p. Ziobro.

    I… Do licha! To było pytanie zasadne!

  36. Pingback: P. Ziobro powiedział o p. Blidzie « W. Skaczkiewicz - Niech staną przed nami nago!

  37. dzokero on 05/10/2007 at 11:15 said:

    @rmstemero

    w sumie masz racje..jedyna nadzieje w wyborach..i w przypaku powtróki z rozrywki w zaciśnięciu zębów i przeczekaniu kolejnej kadencji pod rzadami miłościwie nam panujących braci mniejszych

    @Palestrina2005

    szybko ferujesz wyroki o kompetnie nieznanych Ci osobach tylko po jednym zdaniu, zuaważ, ze to właśnie bracia zachowują się tak jakby zamach stanu i jakakolwiek cała realna władza w ich rekach mialaby być jedynym ratunkiem naszego kraju przed wyżerająca nasz kraj szkodliwą II RP.

  38. „Na szczeście większość Polaków jakoś nie uważa Blidy za niewinną… i “granie” Blidą przez Olejniczaka i Millera nic nie daje.” – ale „granie” Blidą przez obóz rządzący jest w pełni zasadne i kulturalne?

  39. Klara on 05/10/2007 at 17:32 said:

    Kub:
    Jestem jak najbardziej za domniemaniem niewinności, ale bagno, w którym była umoczona, po prostu nie mogło jej nie przybrudzić. Nie w realnym świecie.

    Czy nie czujesz tego, że mówisz zupełnie jak Kaczyński. To on właśnie kiedyś ubolewał, że ma ręce związane, bo bardzo trudno udowodnić układowi winę, a przecież to jest oczywista oczywistość, że jest winny. Wg. mnie z domniemaniem niewinności jest jak z ciążą, albo jest, albo nie ma. Nic nie znaczą jakieś wiadomości z trzeciej ręki, nic nie znaczą jakieś rozważania czy bagno w realnym swiecie musiało ją przybrudzić, czy nie. Jeżeli chcemy żyć w praworządnym państwie, jeżeli chcemy czuć się bezpieczni przed zakusami prokuratury, to trzymajmy się zasad. Bo kiedy odpuścimy choćby odrobinę, to ani się spostrzeżemy, a zaleje nas bezprawie.

  40. rmstemero on 05/10/2007 at 18:01 said:

    @klara: zadziwiasz mnie piszac to co piszesz.
    „Jestem jak najbardziej za domniemaniem niewinności, ale bagno, w którym była umoczona, po prostu nie mogło jej nie przybrudzić. Nie w realnym świecie.”
    Ja mam w tej kwestii podobny poglad. Wyciagam jednak z niego zupelnie inne wnioski. Domniemanie niewinnosci jest dla mnie wartoscia niepodzielna i dlatego nie ma tutaj miejsca na zadno „ale”. Domniemanie niewinnosci jest po to aby NIKT, pod zadnym pozorem nie mogl nigdy nikogo traktowac jako przestepce. Od orzekania winy sa sady, do prawomocnego orzeczenia podejrzanemu przysluguje formalnie szacunek i pelnia praw obywatelskich. Moze nam sie to podobac lub nie, mozemy rowniez zakladac ze w oparciu o nasze przekonania i doswiadczenie prawdopodobienstwo czyjejs winy jest kolosalne. Ale to nie jest kwestia debaty, przeczuc ani przekonan. Liczy sie koniecznosc respektowania regul gry przez aparat egzekwujacy prawo. I koniecznosc bezsprzecznego tej winy udoowodnienia zanim zacznie sie traktowac kogos jako przestepce. Pani Blida jest mi szczerze mowiac obojetna, na temat jej uczciwosci lub tez jej braku nie mam zdania. W momencie jednak gdy wyjmiemy ja spod prawa jakie mozemy miec gwearancje ze nastepnym razem ktos majacy wladze nie pokusi sie do uzycia jej zgodnie ze swym widzimisiem i celami ktore jemu wydaja sie nadrzedne? Nie mamy zadnych. Raz udzielone przyzwolenie prowadzi do erozji panstwa prawa. Dlatego jest dla mnie rzecza mniej wazna czy temu lub innemu aferzyscie udalo sie wymknac. Fundamentalne znaczenie ma dla mnie natomiast w jakim systemie zyjemy jak rowniez fakt iz uczyniono wszystko aby nie wykorzystwano aparatu do ograniczania wolnosci i praw obywatela. Bo te sa nadrzedne.

  41. Teodora on 05/10/2007 at 18:19 said:

    :arrow: Witold Skaczkiewicz

    1. Pod poczuciem przyzwoitości rozumiem – w tym przypadku – że nie należy nikogo upokarzać. Narzucenie – komukolwiek – roli, jaką chcieli aby odegrała pani Blida w spektaklu wyreżyserowanym przez p.zero i jego szefa ku uciesze gawiedzi jest – moim zdaniem – nieprzyzwoite.

    2. Nie sądzę.

    3. A czy Ty czułbyś się psychicznie komfortowo, gdyby to przed Twoim domem oczekiwały kamery, aby pokazać gawiedzi Ciebie w roli wywlekanego w kajdankach wroga ludu?

    4. Co tu ma do rzeczy fakt posiadania pistoletu? Japończykowi w takiej sytuacji wystarcza bambusowy nóż.

    5. To zależy, co rozumiesz pod pojęciem NORMALNY CZŁOWIEK. Są różne poziomy odporności na perspektywę publicznego pohańbienia. Po niektórych spływa to jak woda po – nomen omen – kaczce. Inni nie mogą z tym dalej żyć. Tak stało się z p. Blidą, tak stało się również z Anią z gimnazjum w Gdańsku, której koledzy narzucili główną rolę w – zabawnym wg nich – spektaklu.

    6. Wrażliwa kobieta strzela do siebie kiedy upokorzenie jest dla niej niemożliwe do przeżycia.

    7. Masz prawo.

    8. Nic nie sądzę, nie uczestniczyłam w tym spotkaniu. Nie zaprosili mnie.

    9. Nie oczekuję przyzwoitości od p. Ziobro. Oczekuję jej od ministra rządu Rzeczpospolitej Polskiej.

    Pozdrawiam, T.

  42. @Klara – zgadzam się całkowicie. Chodzi mi jedynie o to, by symbolem walki z IVRP nie stała się Blida, bo to marny symbol. Co innego domaganie się komisji śledczej i ukarania winnych tej pokazowej akcji, która doprowadziła do jej śmierci, a co innego próby przedstawiania jej jako czystej niczym lilija. A już budowanie na tym swojej kampanii wyborczej zupełnie do mnie nie przemawia, ani z jednej ani z drugiej strony.

  43. Klara on 05/10/2007 at 20:55 said:

    Rmstemero, nie zrozumiałeś mnie, ale to moja wina. Zacytowałam Kub’a i zapomniałam zaznaczyćto znakiem ” „. Jezeli chodzi o domniemanie niewinności mamy jednakowe zdanie, nie uznaję ŻADNYCH wyjatków od tej zasady. Uważam, że już pierwsze bezkarne jej złamanie prowadzi prostą, szeroką i szybką drogą do katastrofy. Jedynie ścisłe przestrzeganie reguł chroni nas przed naduzyciami władzy. Już Rzymianie powiadali, że każda władza demoralizuje, a władza absolutna demoralizuje w sposób absolutny.

  44. Klara on 05/10/2007 at 21:12 said:

    Kub: „Chodzi mi jedynie o to, by symbolem walki z IVRP nie stała się Blida, bo to marny symbol. Co innego domaganie się komisji śledczej i ukarania winnych tej pokazowej akcji, która doprowadziła do jej śmierci, a co innego próby przedstawiania jej jako czystej niczym lilija”

    Blida jest NIEWINNA, nikt jej winy nie udowodnił. Dla mnie jest to doskonały przykład próby nadużycia władzy przez rządzących. Prokuratura nie ma prawa robić spektakli telewizyjnych, w czasie których upokarza podejrzanych. To nie w ten sposób ma działać wymiar sprawiedliwości w cywilizowanym państwie. Czy to nie jest chore, że marszałek sejmu ma zamiar wystąpić do sądu w obronie honoru swojego psa, a ani słówkiem nie zająknął się o tym, że minister sprawiedliwości upokarza niewinnych ludzi. Niewinnych, bo tylko niezawisły sąd może orzec o ich winie.

  45. Klara on 05/10/2007 at 22:36 said:

    Kub – Blida jest niewinna, czysta jak łaza, bo nikt jej winy nie udowodnił. Jej przypadek świetnie ilustruje pojmowanie wymiaru sprawiedliwości przez rządzących nami. Zamiast przedstawić dowody winy przed sądem i zdać się na jego orzeczenie, upokarza się podejrzanych (tylko podejrzanych, a więc niewinnych) robiąc spektakl w telewizji. Marszałek sejmu ma zamiar bronić honoru swojego psa przed sądem, a nie robi nic, żeby jakoś napiętnować te praktyki ministra sprawiedliwości.

    PS Przepraszam, jeżeli się powtarzam, ale nie widzę swojej poprzedniej odpowiedzi. Nie rozgryzłam jeszcze sposobu działania tego bloga. Jedne wypowiedzi „wchodzą” mi natychmiast, inne wcale, a jeszcze inne po 2 dniach..

  46. Moja droga Teodoro,
    uprzejmie dziękuje za miła odpowiedź. Pozwolisz że przedstawię ci swoje stanowisko.

    Musisz wiedzieć, że słyszałem co powiedział p. Ziobro.

    Musisz także wiedzieć, że z Radio Maryja nie jest /nie było!/ moim ulubionym radiem. Powiem wprost, to co tam słyszałem stało sie podstawa do napisanie przeze mnie książki pod tytułem ANIELSKIE WERSETY.

    Musisz także wiedzieć, że nie jestem katolikiem, lecz ochrzczono mnie bez mojej zgody, zatem, taką /jak ja/ kanalię kosciół przyjął na swoje łono, a to UPOWAŻNIA mnie do wypowiedzi w JEGO sprawach.

    Musisz wiedzieć, że słucham Radia Maryja ostatnio często. Słysze MANIPULACJE tam dokonywane i nie podoba mi sie to! LECZ, są one mnie groźne /w mojej ocenie/ niż MANIPULACJE dokonywane w innych MEDIACH.

    Musisz wiedzieć
    , że wszelkie manipulacje uważam, za naganne. Lecz nie oszukujmy się świat, kościół, polityka, nie jest miejscem w domu dla pensjonarek! Owa pensjonarka wychodząc na ulice, spotyka się z tym wszystkim co niesie ZYCIE!

    ZATEM PRZYSTĄPMY DO SPRAWY!

    ad 1.
    Każde A R E S Z T O W A N I E jest spektaklem. Nie zauważyłem by odbyło sie ono w miejscu PUBLICZNYM, takim jak kino, restauracja, czy nadmorska plaża.
    P. Blida nie mogła wiedzieć „Narzucenie – komukolwiek – roli, jaką chcieli aby odegrała pani Blida w spektaklu wyreżyserowanym przez p.zero i jego szefa ku uciesze gawiedzi jest – moim zdaniem – nieprzyzwoite.”
    A domniemuję jako osoba NIEWINNA, mogła spodziewać się , że DOKOPIE p. ZIOBRO!

    Powinnaś wiedzieć, że formacji z której wywodzi sie p. Blida aresztowanie jej bez podstaw, był,o by oczywiscie na RĘKĘ. A po p. Ziobro mogli by „jazdeczki robic” przez kilka tygodni.

    Niezależnie od zdania jakie masz NIE PODOBA MI SIE nazywanie ministra w rządzie RP „p.zero”.

    ad2.
    Zatem rozumiem, że uważasz, iż p. Blida świadomie brała udział w TAKIEJ AKTYWNOŚCI, która doprowadziła do tego iż prokurator miał podstawy by postawić jej zarzut?


    ad3.

    Gdybym był NIEWINNY i CZYSTY jak KRYSZTAŁ, a zajmował się polityka, wiedział bym, ze ZA DARMO robi mi przeciwnik polityczny reklamę. WYSZEDŁ bym z uśmiechem, patrząc prosto w obiektywy kamer, a po przesłuchaniu, dawał p. Ziobro po pupie ile sił.

    ad4.
    Oczywiście każdy Polak posiada w domu pistolet i ma przygotowany scenariusz, jak go użyje gdy „przyjdą nocą i kolbami w drzwi załomocą” – przepraszam czy ty sobie KPISZ?

    ad5.
    Pod pojęciem normalny człowiek rozumiem TY, człowieka uczciwego, nie starającego sie wzbogacić w sposób niezgodny z prawem, takiego co śpi spokojnie.

    ad6.
    Wrażliwość „kobiety” była nieadekwatna do zdarzenia które ja spotkało.

    ad7.
    Dziękuję.

    ad8.
    Czy zaproszono cię na aresztowanie p. Blidy. Bo jak widzę tu SĄDZISZ SWOBODNIE.

    To sie nazywa HIPOKRYZJA moja damo!

    ad6.
    Nazywając go „p.zero”. Rozumiem

    Serdecznie pozdrawiam

  47. Klara,

    pomiędzy WINNA, a podejrzana jest moja droga przepaść.
    NIKT oprócz JEJ SAMEJ, nie powiedział, że ona jest W I N N A!

  48. Klara on 06/10/2007 at 18:19 said:

    Witoldzie, nie wiem dlaczego Blida spodziewała się, że mogą po nią przyjąć o świcie, może był jakiś przeciek, skąd to można wiedzieć, jeżeli nie dopuszczono do wyjaśnienia sprawy przez organ niezależny od prokuratury. Ona nie powiedziała, że jest winna, ona powiedziała, że nie jest w stanie znieść upokorzenia, jakie jej szykują. A że chcieli ją upokorzyć, chyba jest bezsporne. Przecież po to wzięli ze sobą operatora, prokuratura nie ukrywa tego. Nazywanie jej teraz, gdy nie może się bronić, winną jest wg. mnie podłe. Zresztą równie podłe jest czynienie jej zarzutu z tego, że była mało odporna psychicznie (też o tym gdzieś tu czytałam). Nikt z nas nie wie, co przelałoby czarę goryczy, gdzie jest granica tego, co sam mógłby znieść.

  49. Klara.

    „nie wiem dlaczego Blida spodziewała się, że mogą po nią przyjąć o świcie, może był jakiś przeciek,”

    Miła damo, twój szczególny relatywizm moralny zniechęca mnie do dalszej rozmowy.

    Jeżeli p. Blida miała „przeciek”… To???…

    No właśnie…

    Masz moralność Kalego mila KLARO.

    Najserdeczniej pozdrawiam

Comment navigation

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Facebook